Tips voor hoe u als ondernemer het gebruikt van vloeibaar frituurvet positief kunt inzetten en positieve aandacht kunt creëren voor de gezonde stap die u gezet heeft.

Tip 1: Persbericht

Verstuur een persbericht naar de redactie van de lokale krant waarin u aangeeft dat u Verantwoord Frituurt en waarin u uitlegt wat dat inhoudt. Een voorbeeld van een persbericht kunt u opvragen via verantwoordfrituren@mvo.nl.

TIP 2: Persbericht plus advertentie

Plaats tegelijkertijd met het verzenden van het persbericht een advertentie in de lokale krant waarin u een aantrekkelijke weekaanbieding doet voor een gezond product, zoals bijvoorbeeld een salade, een broodje gezond of een groenteburger. Uw persbericht maakt dan meer kans op plaatsing.

TIP 3: Consumentenactie

Organiseer een consumentenactie waarmee u extra klanten naar de zaak trekt zodat u het Verantwoord Frituren onder de aandacht kunt brengen.

Ideeën hiervoor zijn de onderstaande raadseltjes:

  • Hoeveel vorkjes zitten er in deze bak?
  • Hoeveel liter vloeibaar frituurvet gaan er in de gehele bakwand?
  • Hoeveel servetten liggen er op deze stapel?

Of laat een slagzin afmaken:
Mijn snackbar frituurt op een verantwoorde manier en daarom………………………………

TIP 4: Beeldmerk gebruiken

Gebruik het LOGO van Verantwoord Frituren als u communiceert of om kenbaar te maken in de zaak. Voorbeelden waar u het logo kenbaar kunt maken:

  • in uw eigen krantje
  • in uw advertenties
  • op een lichtbak
  • op placemats, fritesbakjes, vorkjes, servetten etc.

Het logo kunt u aanvragen via verantwoordfrituren@mvo.nl.