Tips voor hoe u als ondernemer het gebruikt van vloeibaar frituurvet positief kunt inzetten en positieve aandacht kunt creëren voor de gezonde stap die u gezet heeft.
Tip 1: Persbericht
Verstuur een persbericht naar de redactie van de lokale krant waarin u aangeeft dat u Verantwoord Frituurt en waarin u uitlegt wat dat inhoudt. Een voorbeeld van een persbericht kunt u opvragen via verantwoordfrituren@mvo.nl.
TIP 2: Persbericht plus advertentie
Plaats tegelijkertijd met het verzenden van het persbericht een advertentie in de lokale krant waarin u een aantrekkelijke weekaanbieding doet voor een gezond product, zoals bijvoorbeeld een salade, een broodje gezond of een groenteburger. Uw persbericht maakt dan meer kans op plaatsing.
TIP 3: Consumentenactie
Organiseer een consumentenactie waarmee u extra klanten naar de zaak trekt zodat u het Verantwoord Frituren onder de aandacht kunt brengen.
Ideeën hiervoor zijn de onderstaande raadseltjes:
- Hoeveel vorkjes zitten er in deze bak?
- Hoeveel liter vloeibaar frituurvet gaan er in de gehele bakwand?
- Hoeveel servetten liggen er op deze stapel?
Of laat een slagzin afmaken:
Mijn snackbar frituurt op een verantwoorde manier en daarom………………………………
TIP 4: Beeldmerk gebruiken
Gebruik het LOGO van Verantwoord Frituren als u communiceert of om kenbaar te maken in de zaak. Voorbeelden waar u het logo kenbaar kunt maken:
- in uw eigen krantje
- in uw advertenties
- op een lichtbak
- op placemats, fritesbakjes, vorkjes, servetten etc.
Het logo kunt u aanvragen via info@mvo.nl