Klanten waarderen dat je aan hun gezondheid denkt

Ook Snackbar Waldervaart uit Schagen is sinds enige tijd overgestapt op het gebruik van vloeibaar vet. ‘De campagne gaf ons een laatste duwtje in de rug, bovendien leeft het bij de consumenten.’

De belangrijkste voorwaarde om de overstap te kunnen maken was dat de kwaliteit van de frites en snacks er niet onder zou lijden. “We hebben eerder vloeibaar geprobeerd maar dat beviel niet.” Dat is nu anders, vertelt bedrijfsleider Coby Bakker. ‘Je ruikt en proeft er wel iets van en daar krijgen we ook reacties van de klanten over. Maar die zijn niet negatief. De meeste waarderen het wel dat je aan hun gezondheid denkt.”

Voorlopen en met de tijd meegaan was ook een reden om juist nu over te stappen. “Je ziet dat de grote ketens het ook doen. Dat zijn toch de trendsetters. Ik denk dat over enige tijd de klanten bewust kunnen kiezen voor een cafetaria met gezonde producten en waar verantwoord gefrituurd wordt.”

Bron: Snackkoerier