Vloeibaar vet beter dan vroeger

Harrie van Dooren van cafetaria Het IJshuisje uit Beek (Limburg) is sinds enige tijd overgestapt op het gebruik van vloeibaar vet.  Hij vind dat iedere cafetariahouder dat zou moeten doen. ‘Misschien dat we dan al die negatieve publiciteit kunnen stoppen.’

Van Dooren heeft een paar jaar geleden ook al eens vloeibaar vet in de bakwand gehad. “Daar ben ik toen na twee dagen mee gestopt want ik kreeg reacties van de klanten dat de frites naar vis smaakte.’ Dat is nu anders. ‘We hebben wat dat betreft nul-komma-nul reacties gehad.’ Hij heeft wel het idee dat de uitgebreide reclame die hij met vloeibaar maakt, effect heeft. ‘Zeker weten doe ik het niet, maar ik denk dat we daardoor de omzet de laatste 6-7 weken hebben gestabiliseerd. Wat dat betreft ben ik een van de weinigen, hoorde ik van de vertegenwoordiger van de groothandel.’ De hele cafetariabranche zou over moeten stappen op vloeibaar vet. Als hij collega’s ontmoet, pleit hij daar ook voor. ‘We krijgen als branche veel te veel negatieve publiciteit. Dat moet nu stoppen. Volgens mij kunnen we dat voor elkaar krijgen door te laten zien dat we wel degelijk verantwoord bezig zijn.’ Anders is het te laat, vreest hij. ‘Dan duurt het jaren voordat we dat negatieve imago ombouwen. En dat kunnen we nu net bedrijfseconomisch gezien niet gebruiken

Bron: Snackkoerier